lördag 1 augusti 2015

Blåbärs- och chevremuffins



Jag har länge haft en smak i munnen som jag trott på. Blåbär och chevre måste vara en bra kombo! Och det var det....

Blev bara fyra muffins med chevre dock, sen tog osten slut. De övriga fick lite äppelklyftor istället.
Men jag ska nog fortsätta att experimentera med blåbär och chevre. Kanske blåbärsmarmelad vore nåt? Cheesecake med lite chevre i, och så en blåbärsgele på toppen? 

3/4 mjölk (eller grädde)
100 gram smör
1 1/2 dl strösocker
1/2 dl mörkt muscovadosocker 
2 ägg
1 tsk bakpulver
1 1/2 msk potatismjöl
1 tsk vaniljsocker
2 1/2 vetemjöl
1 msk kardemumma
Blåbär

Kör allt i mixer 

Toppa med: 
Chevre
Blåbär
Äpple

225 grader ca 15 minuter


1 kommentar:

  1. Vilken kul idé med chevré! Själv höll jag mig till det klassiska i år; blåbär och svarta vinbär :)

    SvaraRadera